Hvad vil være et plus ved et veteran-trailer-træf:

  • Ældste trailer

  • Mest sjældne trailer

  • Trailer i bedst harmoni med veteranbilen – størrelse og ”stil”

  • Trailer som hører til bilen mht. nummerplade, registrering og el

  • Trailer har de rigtige skilte og emblemer

  • Trailer har de rigtige lygter og reflekser

  • Ledningsnettet og stikket er tidstypisk

  • Bedste restaurering

  • Alternativt, publikums valg

 

Tidsmæssigt skal bil og trailer passe sammen. Begge køretøjer er holdt i original udførsel. Størrelse og især højde passer. Restaureringsgraden er også rimelig ens. Nummerpladerne på bil  og trailer skal passe sammen (begge bør fx. indeholde "RJ" for Silkeborg).

 

 

Herover ses nummerpladen på bilen, og nummerpladen på traileren – Vi er i årerne mellem ´58 og ´66, da nummerpladen på traileren er rund. Da nummereringen på traileren er så lille, skal man male bilens nummer ved siden af den runde nummerplade (og bil og trailer skal selvfølgelig synes som et træk).

Herover er et eksempel på en trailer hvor der har siddet en rund nummerplade, og at bilens nummerplade var malet på ved siden af.

Strøm på traileren:
I dag skal det jo være et 7 polet stik for at være synsfri sammenkobling, men ved de gamle 6 volts biler, hvor bil og trailer bliver synet som et træk, mener jeg det vil være flot med de gamle 5 polet stik. De allerførste trailere uden blinklys, havde kun et 3 polet stik, men de kan normalt ikke synes mere.

Skilte og emblemer:
Det er altid flot med de originale skilte og emblemer, og disse vil selvfølgelig blive vægtet højt.

Farven på trailer:
Personlig mener jeg ikke man skal male traileren i bilens farve, men derimod forsøge at finde den originale farve mm.